Tuesday 16 January 2007

Over sensitive ke aku ni?

Ermmm tak tau la....
Tapi ada masanya aku ni memang sensitive..

Tengah hari semalam aku keluar lunch ngan officemate n some brokers...
Sambil2 makan kami mengutuk la GMD (Group Managing Director) baru kami...GMD baru ni memang la tersangat tidak disukai ramai...Biasa la.. sbb mamat ni keja dia nak cut cost... abis benefit kitaorang dia nak tarik balik...tapi bahagian dia bertambah lak...tak per la harta dunia...kalau dia tamak sangat.. nanti satu hari dia dapat la balasan yang sepatutnya...

Dan nak di jadikan cerita...mamat ni asal dia dari Johor....kira sekampung ler ngan aku...Diaorang ni bengang ngan mamat ni.. tapi kutuk Johorian lak... patut ker aku marah??? Ermm ada la satu dua kawan baik aku yg tak leh dengar pasal johor... to them.. all abt johor is suck... patut ker? Aku sedih gak.. sebab diaorang tu kawan2 baik aku.. n aku ni pun orang johor... cubit peha kiri.. peha kanan terasa gak... tak semua orang Johor tu dari keturunan bugis...cam sultan johor...
memang la kalau ikut sejarah.. dia tu keturunan lanun.. tapi kalau semua orang johor tu cam lanun.. dah abis dah negeri2 lain kat malaysia ni...

Aku gerammmmmmm.. patut ker aku pk sangat pasal benda nih???? Lagipun diaorang tu kawan2 baik aku... dan aku tak suka hilang kawan... tapi aku sakit hati diaorang cakap camtu... walaupun diaorang gurau jer.. tapi diaorang tau aku sensitive kalau bab2 yg cam nih... sebab pada aku...tak sesuai untuk menghukum semuaorang dalam satu kumpulan tu hanya kerana sebahagian daripada orang dari kumpulan tu buat masalah.. tak sesuai kan....

Ermm tapi hari ni aku dah ok... aku cuba untuk tidak melayan perasaan sangat.. lagipun aku rasa susah hati kalau aku marah kat orang...sebab bila aku marah kat orang yang rapat ngan aku... aku akan rasa tak happy....nanti satu hari dari kehidupan aku jadi tak ceria...

Over sensitive ker aku ni ekkkkkk... ermm entah laaaa

5 comments:

LediAgli said...

hehe.. ko toreh je dahi diorang.. ko ikot cara aku... cuba tengok entry aku pada 14januari.. hehe..

~inilah saya~ said...

apa lah kau lediagli. ganas sangat.

Jom minum milo...

:-)

famia said...

hah hah hah.
tahon 2007 adelah tahun kemanusiaan.
sile beri perhatian wahai ledi.

zuber said...

huhu ganas gak ko ekkk ledi..
ermm klu tak kenangkan diaorang tu kawan aku.. dan perempuan2 tu adalah perempuan yg lemah lembut.. lama dah aku toreh dahi dia.. huhuhu

Pawana Malam @ Ct Nur Jane Makni said...

hello zuber...slm perkenalan...may u be happy in anything u do...dan oopsss....sensitif itu bagus...tp when u are oversensitive merbahaya...tp kalu insensitive laaagi bahayaaa...hehhe..take care..assalamaualikum..